Carlo's Bake Shop, John Lennon en Madison Square Garden

21 juni 2018 - New York City, Verenigde Staten

Mensen vragen vaak: Kan je jezelf nogal vermaken? Nou, ik kan jullie vertellen: JA! Ik kan me prima vermaken en heb het gevoel dat ik 1 lange vakantie heb. (Sorry Will). 's Morgens drink ik, zoals ik thuis ook altijd deed, een paar mokken koffie en kijk het nieuws, lees de krant op internet en wordt zo een beetje wakker. Soms ga ik hardlopen of zwemmen (niet zoveel als ik me had voorgenomen), en iedere dag wandel ik tussen de 4 en zo'n 15 kilometer, afhankelijk waar ik naartoe loop. Omdat ik nu veel vrije tijd heb, ben ik met een online cursus gestart voor interieur stylist. Dit heb ik altijd al willen doen en nu heb ik daar tijd voor. Ontzettend leuk om te doen trouwens. Ik zorg altijd tussen de middag thuis te zijn om samen met Will te lunchen. Ik ben gezegend met het feit dat ik het geduld heb om een boek te lezen dus als het mooi weer is ga ik naar buiten om mensen te kijken  (ook zo'n leuke hobby) als ik niet wandel, of te lezen. (Of beide). Overal zijn er parkjes waar je kan zitten, je moet wel het lawaai op de koop toe nemen want rustig (lees, stil) zitten, zit er niet in in Manhattan. Zelfs niet in Central Park. Alhoewel in moet zeggen dat zodra je in Upper Manhattan komt, het een stuk rustiger is qua verkeer, mensen, constructie lawaai. Want ja, het is hier altijd herrie. Vooral de sirenes van de ambulances en de brandweer... de ene dag meer dan de andere natuurlijk maar toch.... Er zijn hier veel mensen die medische hulp nodig hebben of er zijn veel brandjes om te blussen....

Afgelopen dinsdag ben ik maar eens naar Carlo's Bake Shop gelopen op 8 Avenue. Jaren heb ik het programma gevolgd van Buddy Valestro en zijn familie (Op TLC) en ik ben toch wel heel benieuwd naar de beroemde cannoli's. De eerste bakkerij staat in New Jersey, in Hoboken om precies te zijn, en bestaat al sinds 1910. Nu heeft hij door heel Amerika verschillende bakkerijen waarvan eentje in Manhattan. Dus ik op een bloedhete dag ('s Morgens al zeker 25 graden en zeeeeer hoge vochtigheidsgraad) 's morgens om 9.10 naar 8 Avenue. Dat is vanaf ons zo'n 35 minuten lopen. Ik had me al voorgenomen om een andere keer terug te gaan als het rijen dik tot buiten zou staan maar dat was niet zo en ik naar binnen. Het is zeker weleens heel druk want ze hadden het afgezet met lint om de rijen  soepel en georganiseerd door de winkel te laten lopen maar er was maar 1 stelletje voor me dus ik was snel aan de beurt. Ik was gekomen voor de cannoli's maar de Lobster tails zijn ook beroemd, maar ik dacht dat alle twee toch wel een beetje teveel van het goede zou worden, ik kan immers nog weleens langs gaan. Nou moet ik zeggen dat de cannoli's echt aan mijn (hoge) verwachtingen hebben voldaan, echt super lekker ( Will vond ze lekker, maar niet zo lekker als ik), maar aan het personeel mag Buddy echt nog wel eens wat doen. Ik wil niet zeggen dat ze brutaal zijn, integendeel, maar vriendelijk zijn ze ook niet. Dat vond ik toch wel jammer (Maar je ziet dit toch wel meer hier. In de supermarkten ook. In restaurants een stuk minder, daar moeten ze het natuurlijk hebben van de fooi). Voor degenen die zich afvragen of het duur is: Nee, de cannoli's met chocolade zijn 4,95 per stuk, dat is omgerekend in euro's 4,28. Zonder chocolade was een dollar goedkoper. Nadat ik naar buiten liep, ben ik toch maar snel richting "huis"gelopen ivm de hitte. Kwam ik onderweg nog een locatie tegen waar ze filmopnames aan het maken waren. Geen idee wie er in mee speelde, ik heb ook echt geen geduld om dan uren te gaan staan wachten totdat er een "beroemdheid" komt, als die al komt. (Echt een hele crew met catering en al) Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik er nog steeds geen gezien heb. (De vrouw van een collega van Will zat in Tribeca in een restaurant te eten en daar kwam Robert de Niro binnen, kijk dat wil ik ook).

Gisteren had ik in de planning om het huis eens op te gaan zoeken waar John Lennon heeft gewoond en op de stoep voor het huis is doodgeschoten door Mark David Chapman. Het is een enorm appartementencomplex in de Upper West Side waar de goed gesitueerden wonen. Het is een gebouw in 1884 en heeft 93 appartementen. Elk appartement heeft 12 tot 20 kamers met hoge plafonds. Er zijn personeelsvertrekken, gastenkamers (of je die nodig hebt als je in een appartement zit met 12 tot 20 kamers, maar misschien een uitkomst als je je gasten niet zo leuk vind), een was service, een restaurant en een balzaal. Afgeschermd van de straat hebben de bewoners uitzicht op een grote binnenplaats. Als je de straat oversteekt, loop je Central Park in, en daar werd in 1985 "Strawberry Fields" onthuld, ter nagedachtenis aan John Lennon. Zie foto's.

Woensdagavond zijn we naar een concert geweest van 30 seconds to Mars in Madison Square Garden. (Video's geplaatst) We hadden ze afgelopen april nog in Nederland gezien en vonden het concert enorm goed, dus wilden we ze nog een keer gaan zien in het beroemde Madison Square Garden. De capaciteit is iets meer dan 20.000. Ter vergelijking: In Ziggo is de capaciteit 17.000 en in de Amsterdam Arena: iets meer dan 54.000. Maar het is natuurlijk wel bijzonder om daar te zijn waar alle groten ter aarde hebben gespeeld/gesport of toespraken hebben gehouden. En het geluid is fantastisch! Een tip voor als je ooit in de gelegenheid bent om er naartoe te gaan: Doe een lange broek aan en neem een trui mee (hoe heet het ook is buiten) want het is koud in de zaal (zelfs Will vond dat en die heeft het zelden koud), de airco werkt hier echt goed!

1. Nelly:
    21 juni 2018
    Wat heerlijk om dit te zien en mee te maken, geniet er maar van want nu heb je de kans.
  2. Ina en John:
    22 juni 2018
    Hoi, Ik had al vragen gesteld, maar nu weer een verhaal van jullie, super leuk.
    Die bakkerij zegt me niets maar ik ga dat eens opzoeken!
    Ik bedoel eten is erg belangrijk en zeker lekkere dingen, ben ik altijd voor!!!!!
    Band is trouwens hele goede muziek !
    Sportschoenen om te wandelen zijn wel erg belangrijk als ik dat zo lees, wat een kilometers maak je !,. groetjes
  3. Ton Schrauwen:
    28 juni 2018
    LEUK JOH, AL DIE VERHALEN. IK HANG AAN JE LIPPEN :-)