Explosie en goede tips

20 juli 2018 - New York City, Verenigde Staten

Gisteren is er hier op Manhattan, in het Flatiron district, een explosie geweest van een stoompijp. Ziet er heftig uit als je de beelden op tv ziet. Wij hebben daar ook gelopen en het is niet zo heel erg ver van ons vandaan maar we hebben er gisteren niks van gemerkt (buiten het nieuws om). Blijkbaar is het ook in de media in Nederland geweest, want toen wij gisteren middag op de Brooklyn Bridge liepen, kwam er al bericht uit Nederland met de vraag of we er iets van gemerkt hebben. Nee gelukkig niet. De New Yorkers waren in eerste instantie geschrokken (er waren er zelfs die dachten dat het om een bomaanslag ging, wat ik me wel kan voorstellen), het schijnt wel vaker voor te komen blijkbaar. Gelukkig geen doden maar wel gewonden en er blijkt ook asbest vrij te zijn gekomen. De burgemeester zei hierover dat 1 malige blootstelling geen gevaar oplevert maar er wordt nog verder onderzoek  gedaan. Raar is, dat er heel weinig mensen met een mondkapje daar aan het werk zijn (gebied is afgezet en wordt opgeruimd, zit een groot gat in de grond). Vanmorgen stond er een reporter verslag te doen en die was erg zelf ook verbaasd over, terwijl ze zelf ook geen mondkapje droeg..

Om goedkoop boodschappen te doen heb je contacten  nodig van andere expats. Die hebben we gekregen en wat een goede tips zeg! In East Harlem zit een groothandel die voor iedereen toegankelijk is (Costco) en daar kan je pas goedkoop boodschappen doen. Voorbeeld: Om de hoek bij ons in de supermarkt betaal je voor 4 rollen toiletpapier 5.19 dollar. Bij Costco betaal je voor 36 rollen van het zelfde soort, 15 dollar. Dat scheelt toch wel heel veel en dat is voor alles zo. Ook online bij Walmart scheelt het veel. We hebben dus heel veel lang houdbare producten ingeslagen. En alles wordt gebracht en door personeel van ons appartement geleverd tot binnen. Erg makkelijk en het bespaart enorm veel geld. Kunnen we weer andere leuke dingen mee doen..

1. Ina en John:
    20 juli 2018
    Prachtige foto's en mooie tips, daar kun je wat mee !
    Wij hebben het nieuws gemist denk ik van de explosie.