Kennis maken en huizenjacht

22 maart 2002 - New York City, Verenigde Staten

Gisteren zijn we vertrokken naar New York waar Will kennis gaat maken met zijn nieuwe baas en we vanaf zaterdag op huizenjacht gaan. Of in dit geval: Appartementen.  Want na lang zoeken op internet zijn we er toch wel uit dat het Manhattan gaat worden. En dan beland je al snel in een appartement/condo of townhouse.

Maar gisteren was het eerst nog spannend of ik wel meekon want het bleek dat ik een letter verkeerd in had gevuld op het ESTA formulier. En natuurlijk gaat Homeland Security daar niet mee akkoord.  Het vreemde is echter dat er op het formulier zelf stond dat het wel was goed gekeurd,  maar goed er moest op Schiphol ad hoc een nieuw formulier aangevraagd worden.  Op je pc lukt dat beter dan op je telefoon maar ja, een pc hadden we niet. En dan lukt het ook nog 36 keer niet op je telefoon.  Hij blijft fouten aangeven en de tijd tikt maar door. Gelukkig konden we 2 koffers pp meenemen en Will kon inchecken met mijn koffer. Toen eindelijk bleek dat het formulier goed in was gevuld (wat je hetzelfde in had gevuld dan voorheen) moest je de tekst nog controleren. Daar gaan dan ik weet niet hoeveel pagina's overheen op je telefoon. Afijn, ik vreselijk in de stress, Will blijft rustig (is die man überhaupt weleens in de stress??) een kwartier voor vertrek van het vliegtuig is alles geregeld en krijg ik alsnog mijn instapkaart. Dus rennen naar de gate, en we hebben het net gehaald.

Na 8 uur vliegen op een perfecte vlucht ( er waren achterin het vliegtuig een aantal stoelen leeg, die heb ik geregeld want ik had natuurlijk iets goed te maken) zijn we geland op JFK.  En woensdag nog een sneeuwstorm (zelf Jusin Timberlake had zijn concert af moeten zeggen), nu scheen de zon en was het 7 graden.

Vandaag ( vrijdag) heeft Will wat afspraken en ga ik de Big Apple alleen verkennen.  Foto's volgen!

1. Reislogger:
    7 maart 2018
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Lianne:
    26 maart 2018
    Leuk om mee te lezen met jullie verhalen! Hoop dat jullie snel een thuis vinden in NY,
  3. Ton Schrauwen:
    30 maart 2018
    Mooi reisverslag tot dusver (flinke cliffhanger zeg)