(Afscheid) etentjes

18 april 2019 - New York, New York, Verenigde Staten

Deze week staat in het teken van vooral afscheid nemen. Maar eerst was er nog een receptie op een Nederlands marineschip wat hier in de haven van New York lag. Het schip was vanuit het Caribisch gebied gekomen en nu onderweg naar Nederland. Nadat we daar geborreld hadden, zijn we met zes Nederlanders nog even de stad in geweest. Eerst lekker gegeten, daarna nog wat foto's geschoten van elkaar (en onszelf) op Times Square en nog een afzakkertje genomen bij ons thuis. Afgelopen dinsdag hebben we een afscheid etentje gedaan met z'n tienen bij Kikoo sushi in downtown. Maar voordat we daar waren moest er door Patricia en Will nog gewerkt worden en dus zijn Peter (de man van Patricia) en ik even het terras opgegaan bij ons om de hoek. Op een gegeven moment stoppen er, in eerste instantie, twee ladderwagens van de brandweer met sirene voor het terras. Maar ze moesten bij het pand ernaast zijn, dus  de wagens in z'n achteruit, de ladder kwam gelijk tegen de gevel van 1 van de auto's en ondertussen komen er nog twee van die auto's en een busje bij. Ja, hier wordt er het zekere voor het onzekere genomen hoor. Bleek vals alarm, dus hup, alles inpakken en weer weg. Maar niet voordat ik nog even wat foto's en een filmpje kon schieten. Will en Patricia sloten zich uiteindelijk bij ons aan en vandaaruit hebben we een taxi naar het sushi restaurant genomen, waar we met de rest hadden afgesproken. Woensdag een etentje met een aantal collega's van Will in een heel leuk/gezellig steakhouse vlak bij ons. Nooit geweten dat dit er zat, zat in een wat afgelegen straatje. Was ook ontzettend gezellig. Will gaat nog 3 dagen werken en dan zit het erop. Het geeft een dubbel gevoel. We hebben leuke contacten opgedaan, dat is dan jammer om afscheid te nemen. Met een aantal hopen we contact te houden, maar dat is afwachten. Met Peter en Patricia verwacht ik wel, die zijn ook regelmatig in Nederland. Met de anderen? Wie weet.... We gaan ons hier in ieder geval nog 12 dagen vermaken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Diana:
    18 april 2019
    Weer leuke foto’s 😄 geniet er nog maar lekker van. 😘
  2. Mia:
    19 april 2019
    Die laatste dagen worden nog memorabel, qua herinnering en qua extra vliegtuiggewicht, haha
  3. Mien:
    21 april 2019
    Alweer mooie foto's Ingrid,op naar de laatste dagen/weken
  4. Ina en John:
    24 april 2019
    Het einde van een werkzame periode in N.Y. een jaar waarin jullie veel beleefd en gezien en gehoord hebben . Iets wat je heel je leven niet vergeet. Nog fijne laatste dagen, zal best moeilijk zijn.
    Succes met alles !