Brooklyn Heights

3 februari 2019 - New York City, Verenigde Staten

Op een koude zaterdagmorgen hebben we een wandeling gemaakt in Brooklyn Heights.

Brooklyn Heights was een van de eerste gebieden buiten Manhattan waar de kolonisten zich vestigden. De eerste Nederlanders vestigden zich hier in 1645. Nog steeds zie je hier de invloed van de Nederlanders terug in het historisch district (zie foto's). Het is een mooie, rustige (en dure) wijk met veel brownstone huizen die al gebouwd zijn voor de Amerikaanse burgeroorlog. Veel bekende personen hebben hier gewoond of wonen er nog steeds (helaas geen gezien). Op de Brooklyn Heights Promenade heb je een spectaculair uitzicht op Lower Manhattan. Er staan heel veel kerken in deze kleine wijk, een van de kerken, The Plymouth Church of the Pelgrims, vormde een belangrijk onderdeel van de Underground Railroad, die slaven uit het zuiden naar de vrijheid hielp. Er wordt vanuit Manhattan een wandeling met gids georganiseerd waar de geschiedenis van de Underground Railroad wordt verteld en waar je gedenkwaardige punten bezoekt. Deze wandeling willen we nog eens gaan doen, daarover dus meer als we hem gedaan hebben.

1. Ina en John:
    3 februari 2019
    Weer een mooie reportage , via de brug gewandeld ?? En nog steeds zo koud ?
    Prachtige woningen en kerken. Toen was er genoeg geld bij de Nederlandse immigranten. Nu onbetaalbaar denk ik.
  2. Ton Schrauwen:
    3 februari 2019
    Mooie panden zeg!
  3. Nelly:
    4 februari 2019
    Wat een mooie huizen ,die zullen wel voor de gewone mens wel niet betaal zijn.