Concerten en zo

5 oktober 2018 - New York City, Verenigde Staten

We bezoeken "zo nu en dan"eens een concert of sport activiteit. Zo zijn we, vorige week, naar een ijshockey wedstrijd geweest in Madison Square Garden. Ik zou dit denk ik in Nederland nooit bezoeken maar dit is 1 van de Must Sees in Amerika. Nou, ik kan jullie vertellen dat het echt heel leuk was, in tegenstelling tot honkbal wat (in mijn ogen) super saai is, was dit een wat explosievere sport. En dan waren er nog geen vechtpartijen op het ijs (wat ook nog weleens wil gebeuren tussen twee teams begrijp ik). Ook bij deze sport wordt je als publiek veel "ge- entertaint (volgens mij bestaat dit woord niet eens) met orgel en al. Op het filmpje is te zien wat er gezongen wordt als de thuis ploeg (in dit geval de New York Rangers) heeft gescoord..

Op 2 oktober hebben we een auto gehuurd en zijn we "afgereisd" naar Newark-New Jersey om een concert bij te wonen van Bruno Mars. Ik vind de muziek van hem heel goed en nadat ik eens een filmpje had gezien van Bruno tijdens de Superbowl, samen met The Red Hot Chilli Peppers, leek me een concert van hem echt een feestje. En dat was het ook echt. Het was een geweldige show met veel (vuurwerk) spektakel. Die kunnen we dus ook weer afstrepen. Het is wel de laatste keer dat we naar New Jersey gaan voor een concert, want alhoewel het maar 13 mijl was (bijna 21 km) ben je met dat vreselijke verkeer hier meer dan een uur onderweg voor zo'n klein stukje. En overal omleidingen, ook in New Jersey. Half 2 's nachts pas thuis! Nee, dan kan je beter naar een concert in Manhattan gaan, dat is op loopafstand. Zoals het concert van Christina Aguilera gisteren in Radio City Music Hall. Een kwartiertje lopen. Geen file etc. Heerlijk. Dit was ook weer een fantastisch goed concert. En dacht ik alles gezien te hebben bij een concert (dronken mensen die al knock out gaan voordat het concert überhaupt is begonnen, dit was in Nederland, maar toch) dit sloeg echt alles en ik werd er een beetje onpasselijk van. Er komt een stel voor ons zitten met, jawel echt waar, een BABY!!!!!. Will en ik kijken elkaar aan.. en hebben zoiets: Dat is toch echt niet normaal?  Het kindje zat in een draagzak en had een koptelefoon op. Dit was tijdens het voorprogramma. De moeder had een app op haar telefoon waarop ze de decibellen af kon lezen, en die sloeg uit in het rood. Toen volgde een discussie: Doen we de baby ook nog oordoppen in, ja of nee? Vader tegen, moeder voor. Kind huilen. Uiteindelijk neemt de moeder het kindje over van de man en verlaat de zaal. Mooi denken wij, zielig dat kind. Het voorprogramma is afgelopen en de vader loopt de zaal uit. Christina begint en ja hoor, daar zijn ze weer met hun kindje. Ze zitten nog geen minuut en de vader verlaat de zaal weer, gelukkig met kind. En komt ook niet meer terug. De moeder bekijkt de show wel maar verlaat deze voordat de toegift begint. We hebben ze niet meer gezien. Wat een mafketels, waarom neem je je baby mee naar een concert????  Maar goed, ik heb weer iets om over te schrijven en dat kind heeft waarschijnlijk voor de rest van haar leven een antipathie voor muziek opgelopen.

1. Ina en John:
    5 oktober 2018
    Waarschijnlijk geen oppas gehad, de dwazen.
    Maar jullie kunnen weer 2 mooie concerten bijschrijven op het lijstje !
  2. Mia:
    6 oktober 2018
    Dom, dom, dom en onverantwoord.
    En Bruno Mars had ik ook wel willen zien, met mijn grote baby, haha
  3. Ton Schrauwen:
    7 oktober 2018
    Wat een superleuke ervaringen die jullie allemaal meemaken in het land van The American Dream. Blijven soms toch aparte mensen die Amerikanen. Met een baby naar een concert gaan (fucking unbeleavable , kwitnie of ik het goed gespeld heb :-) )