Dinner cruise

13 juni 2018 - New York City, Verenigde Staten

Afgelopen zaterdag zijn we met een "dinner cruise" mee geweest waar we voor uitgenodigd waren. Deze was georganiseerd door de "Military and Police Advisors Community. En ja, er was een dresscode, ik moest dus in het lang. (Will in uniform, is natuurlijk makkelijker want dit hangt in de kast). Ik moest dus op zoek naar een lange jurk. Nu ben ik niet zo van de lange jurken, maar goed, je mag dit een keer meemaken (dit soort gelegenheden zijn we nooit naartoe willen gaan tijdens de loopbaan van Will), en je wordt ervoor uitgenodigd, dus hee, waarom niet. Ik dus twee weken geleden op pad voor een lange jurk. Nu denkt iedereen natuurlijk: Nou, dat kan toch niet zo moeilijk zijn in een stad als New York. En dat klopt... Ik ben gelijk (alleen, Will had een afspraak)  naar Macy's gegaan en man, man, man, echt duizenden lange jurken. De keuze is enorm, er hangen prachtige jurken vol met lovertjes en glitters. Echt prachtig, maar niks voor mij. 1: Omdat je niet precies weet wanneer je "over the top"gaat en 2: Wanneer ga ik die nog dragen? Eigenlijk was mijn oog al bijna direct gevallen op een eenvoudige, doch mooie formele avondjurk in Koningsblauw. Tijdens mijn zoektocht een aantal foto's gemaakt en via Whats app even met Nederland gecommuniceerd. Al snel was de keuzen gevallen op de blauwe en toen moesten er natuurlijk nog schoenen onder. Ik dacht: Een paar zilver kleurige vind ik daar mooi bij staan. Deze ook gelijk gekocht en later in de week op jacht naar accessoires. Resultaat staat bij de foto's.

Het feestje zelf viel niet tegen, was zelfs gezellig. Handen geschud met bobo's uit de hele wereld: Frankrijk, Kosovo, Amerika, Nederland, Finland, Duitsland etc. We zijn vertrokken met de boot vanaf de Hudson, beneden langs het eiland en gedraaid bij het VN gebouw (Konden we gelijk "ons"appartement zien vanaf het water), en terug langs het Statue of Liberty, wat mooi verlicht was (helaas zijn de foto's niet mooi, dus ook niet geplaatst). Diner werd geserveerd vanaf zonsondergang en er was een professionele DJ, wat een oude man was die bij binnenkomst klassieke muziek draaide en waarvan we zoiets hadden: Is dit de DJ? Maar, na het eten ging het helemaal los en bijna iedereen op de dansvloer! En nog goede muziek ook! Ja, het was niet onaardig. Met een lange jurk op een schip wat op en neer deint, en met een aantal steile trappen, dat is ook nog een uitdaging. Maar ik ben er zonder kleerscheuren vanaf gekomen, wellicht heeft de assistentie van Will hieraan bijgedragen (en beperkt alcohol gebruik ook, hahaha). Ondanks de gezelligheid was het contact met anderen oppervlakkig, het was een beetje een kliekje. Zij kennen elkaar ook al langer want de meesten zijn hier drie jaar. Maar ach, het was een leuke ervaring maar ik heb niet zoiets van: Wat heb ik toch veel gemist al die jaren dat we dit soort formele feestjes overgeslagen hebben. Nee, geef mij de informele feestjes maar....

1. Anny:
    13 juni 2018
    Ingrid leuk dat je dat allemaal mee kan en mag maken ,en dat je dat met ons wil delen ,soms ben ik wel wat jaloers op je .het lijkt wel één grote vakantie .
    Geniet er nog van en ben weer benieuwd naar je volgende verhalen .
  2. Elke:
    13 juni 2018
    Weet zeker dat het een gezellig feestje was door jouw aanwezigheid! 😘
  3. Ingrid v Schaik:
    13 juni 2018
    Hey Anny, voor mij is het ook 1 grote vakantie. Als je toevallig ergens nog eens tijd hebt, ben je van harte welkom samen met John hoor.
  4. Nelly:
    14 juni 2018
    Ingrid wat een mooie outfit toppie
  5. Ina en John:
    14 juni 2018
    Ik vond het een heel mooi plaatje, jullie outfit is eenvoudig en stijlvol. En ja een uniform geeft altijd iets extra's vind ik.
    Maar fijn dat jullie het een keer meegemaakt hebben, het is weer eens wat anders dan een avondje carnaval in Brabant!
    En misschien ook genoten van het kijken naar mensen(wat ze voor kleding aanhebben) dat lijkt me het leukste.
    En hopelijk was het eten ook lekker.
    Vandaar dat je zulke mooie foto's had gemaakt van jullie woning, schitterend.
  6. Diana:
    15 juni 2018
    Nou weer een herinnering erbij, kan niet iedereen zeggen :)