Feestdagen in Nederland

4 januari 2019 - New York City, Verenigde Staten

We zijn voor even, 10 dagen om precies te zijn, terug in Nederland geweest. Wat was het ook weer fijn om terug te zijn en om familie, vrienden, collega's en bewoners te zien. Het eerste wat ons opviel: Wat zijn de mensen op straat en in winkels onbeleefd, je kan vinden van New Yorkers wat je wilt, maar van onbeleefd zijn kan je ze niet beschuldigen (tenzij ze een stoornis hebben of onder invloed zijn). Ik vind het zelf vaak ook nog eens onnodig, er wordt wat af ge-sorryd en ge -excusemed en het is zelden gemeend, maar toch...., ik blijk dat, eenmaal terug in Nederland, toch te waarderen. Dan de zeeën van ruimte in de supermarkt, in NY kan je elkaar amper passeren met je winkelwagentje, in Nederland kan dat gemakkelijk en dan houd je nog ruimte over! En dan de stilte in de polder, de stilte in het verkeer en de relatieve rust als je ergens gaat lunchen of koffie drinken. Nederlanders gillen een stuk minder dan de New Yorker. Nee, klaag je over drukte en lawaai in NL (wat er vast ook wel is in de steden), kom dan maar eens een paar dagen hier, dan waardeer je de rust (mits je van lawaai en de hustle and bustle houd). Iedereen vroeg aan ons: Is het weer vreemd om terug in NL en in je huis te zijn? Nee, dat was het zeker niet, het voelde als thuiskomen na een lange vakantie (mede dankzij onze lieve buurtjes die ons bed hadden opgemaakt, kerstversiering/verlichting haden aangebracht, en de tuin ontdaan hadden van bladeren) De feestdagen traditie getrouw doorgebracht met de hele familie van onze buren en met vrienden. Lui geweest op de dagen dat we geen familie of vrienden bezochten (wat ook raar was in NY hebben we altijd wat te bezichtigen of te doen, in Stampersgat is dat wat minder). Op 3 januari weer terug gevlogen naar NY (terugreis was trouwens veel beter met de vliegtuigmaatschappij Norwegian dan de heenreis met dezelfde luchtvaartmaatschappij). Ook hier is het weer thuiskomen, waar de 2 poezen zijn want het is heel vreemd om in NL in je eigen huis te zijn waar altijd huisdieren in geleefd hebben. En dankzij onze "catsitter" Lesly. Zij zorgt met veel liefde voor onze prinsessen en stuurt dagelijks een berichtje hoe het met ze gaat, inclusief foto's. Nog een paar maanden, we hebben nog veel in de planning. Zoals altijd breng ik jullie hiervan weer op de hoogte via deze blog. Voor iedereen die dit leest, nog de allerbeste wensen voor 2019, maak er wat van, ook als het even niet mee zit.

1. Mien:
    5 januari 2019
    Aaah toch nog even hier in de buurt geweest, ik geloof goed dat het heerlijk thuiskomen is. Alleen de rust en de familie en vrienden te zien is ook ern feestje. Ook wens ik jullie een goed maar vooral gezond 2019 toe. Heb nog ern fijne tijd daar, groetjes
  2. Ina en John:
    5 januari 2019
    Fijn , dat jullie weer veilig "thuis" zijn in NY !
    En genoten van alle dingen in Nederland. En heerlijk om de poezen weer te zien en te knuffelen, die waren vast heel blij met jullie thuiskomst.
  3. Diana:
    5 januari 2019
    Voor jullie natuurlijk ook veel gezondheid, geluk en liefde in 2019 :) Ik vroeg me ook al af hoe het zou voelen als je weer hier thuis was, is wel een heeeeele lange vakantie he hahaha. Nou geniet nog maar van de maandjes dat je daar thuis bent want dat zal ook wel weer gek zijn. Ben benieuwd naar jullie komende belevenissen. Dikke knuffel!!
  4. Nelly:
    8 januari 2019
    Wij vonden het ook fijn dat jullie weer hier waren, maar voor jullie ook weer heerlijk om de poesjes te zien want die waren zeker wel blij