Overbelast

5 september 2018 - New York City, Verenigde Staten

Zoals ik al eerder schreef, lopen we veel. Nu moet ik eerlijk zeggen dat het al ietsjes minder is want we hebben, zeker in "onze" buurt, al erg veel gezien en daarom nemen we ook regelmatig de metro. Daar komt nog eens bij dat ik alle symptomen van hielspoor heb. Dat is niet van gisteren, ik loop er al zeker twee maanden mee. Nu ben ik iemand die het cliche: "Wie mooi wilt zijn, moet pijn lijden" nogal eens letterlijk neem, alhoewel dat ook minder is dan in Nederland. Want wie veel loopt moet comfortabele schoenen aantrekken, en schoenen die bij je outfit passen gaan niet altijd samen met schoenen die gemakkelijk zitten. De eerste weken kon ik nog prima uit de voeten (leuke woordspeling) op kekke sandaaltjes en mijn good old "Old Stars". Maar op een gegeven moment ging mijn hiel dus ontzettend pijn doen. Dan liep ik weer eens een dag op mijn hardloop schoenen, daar kon ik nog wel een stuk op trippelen. Om vervolgens de dag erna weer op mijn oude vertrouwde gympen te lopen, want ja, die staan toch leuker onder een rokje of jurk dan mijn felle roze lompe runners. Kocht ik effe tussendoor nog erg leuke sneakers  van een niet nader  te noemen bekend merk (voor de nieuwsgierigen onder ons, de initialen zijn: MK) die in de winkel erg lekker zaten maar nadat ik hier gel zolen van Dr Scholl in had gelegd, bleek mijn tere hiel ze niet te omarmen. Dus heb ik een laatste poging gedaan en heb ik een paar lelijke Sketchers in de uitverkoop gekocht, met jawel: Air Cooled Memory Foam. Als dit het niet wordt, dan geef ik het op zei ik tegen Will. Gisteren heb ik op mijn gemak zo'n 2,5 km gelopen, en vandaag ben ik naar Greenwich Village gelopen, dat is zo'n 5 km heen en ook weer terug. Dus 10 km en daar nog even rondgekeken, totaal was het zo'n 11 of 12 km. En mijn hiel hield het goed moet ik zeggen, behalve de laatste 2 km. Maar ik neem, als ik alleen ben, geen tijd om eens rustig te gaan zitten voor een kop koffie of lunch. Dat moet ik misschien maar wel gaan doen. Zolang het weer nog zo mooi blijft, zal ik toch nog vaak gaan lopen, en daardoor zal de hiel niet snel genezen ondanks de "wolken" van schuim waar ik nu op loop. Hopelijk krijg ik niet genadeloos op mijn donder van 1 van mijn lezers, zij is namelijk arts. Specialist ouderengeneeskunde met chique woorden, maar ja, ik ben boven de 50 dus behoor ik ook bij de "ouderen" alhoewel mijn geest nog steeds denkt dat ik veeeeel jonger ben. Ik wacht de herfst en de winter af, misschien krijg ik dan wat meer tijd om mijn hiel rust te gunnen. Ik hoop dat het dan niet te laat is..

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Diana:
    6 september 2018
    🤣🤣🤣 ik hoor en zie het je zeggen allemaal. Maar goed ben geen arts maar heb het ook gehad ( en erg lang 😳). Mijn kinderen lagen in een deuk toen. Was sneller op mijn knieen dan met mijn voeten op een gegeven moment. Leek op Ozzy Osborn met lopen zeiden mijn kinderen 😜 Wel uitkijken hoor. Ik zeg niet wat je moet doen wat dat werkte bij mij ook niet 🤣
  2. Jolanda Basstein:
    6 september 2018
    Hoi Ingrid & Will, het lijkt mij echt heerlijk om met de benenwagen alles in NY te bezichtigen & te bewonderen, maar idd onze onderdaantjes protesteren soms weleens mochten de km teveel oplopen.
    Mr.Hielspoor heeft ook mij enkele jaartjes geleden getroffen nadat ik....ook al wat ouder, plots wilde gaan hardlopen enkele malen p.w.
    Na maanden met veel pijn langs de huisarts gegaan die hielspoor constateerde, onze huisarts, een erkende sportarts en niet zo flauw, zei dat het vanzelf wel weer over zou gaan ( is ook met een tennisarm, al heb ik daar zo af en toe toch nog wel eens last van) en dat ik evt. steunzooltjes aan kon laten meten en bij medifit shockwave therapie kon laten doen, ook wel pijnlijk en wetenschappelijk niet echt bewezen maar na een poos verdween het euvel zoals het kwam, waardoor, spontaan, of combinatie van maatregelen/behandeling, dus hou hoop lieverd, het gaat weer weg.
    Vooral heerlijk wandelen op je Sketchers, dat memory foam verzacht je pijn.
    Liefs & groetjes xxx
  3. Rinette:
    6 september 2018
    Volgens mij weet je het zelf wel en laat je lichaam het je prima weten als je te ver gaat Ingrid. Succes met luisteren naar je lichaam, genieten van je omgeving, het weer en alle leuke dingen en veel tijd nemen om een blogje te schrijven, dan komt het allemaal goed. Op je donder geven helpt volgens mij toch niet. Groetjes van de "SO" (specialist ouderengeneeskunde voor wie de afkorting niet kent).
  4. Mien:
    6 september 2018
    Nou Ingrid daar ven jr mooi klaar mee, rust nemen is zonde van de tijd,ik benngeen arts zeker geen SO maar wil je wel zeggen dat jij ook niet meer een van die jonkies bent🤣. Het gaat gelukkig al wat beter, en ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen. Trouwens jij bent zelf een halve dokter, dus waarom raad vragen??veel plezier nog
  5. Ina en John:
    7 september 2018
    Toch overstag gegaan !!! MK even in de kast laten staan tot je op visite gaat of uit eten.
    En dan je roze sportschoenen, stond ook leuk, belangrijk is dat je kan lopen.