Roger

5 oktober 2018 - New York City, Verenigde Staten

Vanmorgen een rondje gewandeld over 5th Avenue. Daar zit altijd een dakloze man die altijd een vriendelijk woord heeft voor voorbijgangers die hem meestal negeren. (Ik heb al eens meer over hem geschreven) Ik zeg altijd iets terug tegen hem. Soms zit hij te bidden, dan loop ik voorbij  maar vanmorgen zat hij zijn half lange haar te kammen. Ik stopte even bij hem en trok mijn portemonnee (ja, tegen mij principe maar het wordt veel gedaan en ik heb niet echt de indruk dat deze man verslaafd aan iets is, maar dat is gissen natuurlijk). Ik zeg tegen hem dat ik zie dat hij zich netjes aan het maken is en zo beginnen we een praatje. Hij zegt dat sommigen vragen waarom hij zijn haar kamt maar hij vindt het prettig om te doen zegt hij. Hij vraagt hoe ik heet en hij stelt zichzelf voor als Roger. Ik zeg tegen hem dat ik hem hier altijd zie zitten, ja dat klopt zegt hij. Ik vertel hem ook dat ik hem een zeer vriendelijke man vindt. Ik zie zijn gezicht nog meer opklaren dan het al deed. Ik geef hem 2 dollar, Roger is me zeer dankbaar en wenst me een: God bless you en Have a nice weekend. Ik wens hem een fijne dag en loop door. Iedere keer als ik langs hem loop en hij zwaait, wenst iedereen een goede dag of hij bid voor zichzelf, vond ik het een opvallend persoon en van al die tientallen daklozen die ik dagelijks zie en van de duizenden daklozen die New York kent, heeft Roger een plekje in mijn hart verovert.

1. Frank:
    Goed bezig 😉
  2. Nelly:
    5 oktober 2018
    Zo'n man wens je wat beters .Top van jou.
  3. Ina en John:
    5 oktober 2018
    We hebben hem gezien he !!!! Vrolijke man en vriendelijk !
  4. Diana:
    6 oktober 2018
    Lief, je weet ook nooit de reden dat hij daar zit toch ?
  5. Mia:
    Bless you x