Schilderen en onverwacht bezoekje

17 oktober 2018 - New York City, Verenigde Staten

Wat we in Nederland al min of meer gepland hadden, hebben we anderhalve week geleden daadwerkelijk gedaan (ja, het duurde even tot er weer een verhaaltje kwam, maar ondertussen logees gehad, dus niks geschreven), we hebben een: "Bring your own booze" schilderworkshop gedaan. En hoe leuk was dat zeg. We hebben gekozen voor het onderwerp: Manhattan skyline en zijn ervoor afgereisd naar het stadsdeel Queens. Je moet dus, de naam zegt het al, je eigen drank meenemen. En dat wil zeggen: Frisdrank, bier of wijn. Op locatie (in dit geval een soort leslokaal) ga je samen met andere "Bring your own boozers, een schilderij maken. Je krijgt uitleg over de materialen en degene die de cursus geeft, loodst je stap voor stap tot een eindresultaat. En je mag je werk mee naar huis nemen (zie foto's voor het proces en het resultaat). De workshop duurt twee uur en we waren met zo'n mannetje of twintig. Echt heel gezellig. Je moet wel oppassen dat je niet teveel drinkt (alcohol dan) want dan komt er niet veel van je schilderij terecht natuurlijk maar men was nogal serieus, alleen "de buurvrouw "van  Will was nogal lacherig, maar dat kon allerlei oorzaken hebben dus ik wil niet perse de drank de schuld geven.

Toen kwam er afgelopen week een prive berichtje van een collega van mij, hij kwam een weekje vakantie houden in New York en zou het leuk vinden om iets af te spreken. Ik heb hem thuis uitgenodigd en dus kwam hij vanmorgen met zijn vriendin. (Voor al mijn andere collega's die mij volgen: Het was Roel v Schilt, want ik weet dat jullie nieuwsgierig zijn). Ik vond het super leuk! Dat verwacht je toch niet zo snel.

En inmiddels ben ik EINDELIJK begonnen met Engelse les, poe poe, bijna niet meer nodig maar het wordt betaald en het is nooit weg om je Engels te verbeteren denk ik maar. Dit doe ik 1 op 1 via Skype met een Nederlandse vrouw die in Italie woont en is getrouwd met een Amerikaan.(Begrijp je het nog?) Het klikte gelijk dus dat maakt de cursus ook leuker. Want hoe erg het ook klinkt, en ik zei het gisteren nog tegen Will: Al die tijd die ik hier ben moet ik niks, dit was het eerste wat toch een min of meer verplichting is want de cursus is via defensie en defensie betaald de cursus ook. (Ik wil het belastinggeld wat jullie betalen niet over de balk smijten). Maar, ik vind het nog leuk ook.

Inmiddels is trouwens de cursus Interieur stylist afgerond, en is de cursus modestylist opgestart. Dus nu met twee cursussen bezig. Van verveling dus nog steeds geen sprake.

O ja, ik heb ook nog wat filmpjes toegevoegd van een concert van The Eagles. Daar waren we ook nog naartoe geweest.

1. Ina en John:
    20 oktober 2018
    Hello Ingrid, verder ga ik niet met mijn engels hoor !
    Je hebt nu verstand van huizen inrichten , nu de mode dan nog, lijkt me erg leuk !
    En ja de engelse les heb jij niet meer nodig denk ik !
    Maar geniet ervan en succes ermee !
  2. Mia:
    24 oktober 2018
    Haha, mooie levendige schilderijen, die van Wil is gebaseerd op een burcht met kantelen, die van jou is meer Munch. Wij zijn hoogst benieuwd naar de 1000 andere tips die je ons binnenkort kan geven voor ons interieur ! Superdooperlucious.
  3. Mien:
    24 oktober 2018
    Hey Ingrid leuk zo dat schilderen en ook dat Roel is langsgekomen. Je maakt leuke dingen mee en zeker als het niet moet maar gewoon mag. Nou veel plezier nog daar groetjes😘