Sinterklaas en kerst sfeer

9 december 2018 - New York City, Verenigde Staten

Vorige week uitgenodigd bij Peter en Patricia in White Plains voor een Nederlands feestje met Internationale gasten. Er was heerlijk snoep zoals kruidnootjes, gevuld speculaas, schuimpjes, taai taai, pepernoten, bitterballen en nasi met pindasaus en kroepoek. Als je dit weer eens eet merk je toch dat je dit hebt gemist. Want ondanks dat je dit hier natuurlijk gewoon zelf kan maken vind je de juiste kruiden niet. Dus als we de 24ste naar Nederland gaan, gelijk naar Appie of de Jumbo en de juiste kruiden kopen om mee terug naar New York te nemen. Patricia, had zich verkleed als blauwe Piet (jezelf zwart schminken is verboden in Amerika), en had voor alle diplomaten die aanwezig waren (en niet diplomaten zoals Will) een leuk verhaaltje in het grote rode boek. Gelukkig was er niemand die mee naar Spanje moest.

December is voor diplomaten in het bijzonder maar ook voor personeel dat voor of bij de Verenigde Naties werkt, een drukke periode met al die feestjes op de ambassades of bij mensen thuis. Ilona uit Duitsland vertelde dat haar man iedere middag of avond wel een receptie/borrel heeft. Daarom met Ilona en een erg leuke vrouw uit Zuid Korea afgelopen woensdag gaan lunchen, want alleen eten is echt niet zo gezellig. En januari moet nog komen want dan heb je natuurlijk de nieuwjaar recepties. Gelukkig is Will niet zo'n receptie loper. Komende woensdag gaan we wel samen naar het winterbal. Ben benieuwd. M'n lange jurk hangt al klaar.

December in New York is trouwens geweldig in de stad met al die lichtjes. Als je tenminste van deze sfeer houd. Echt overal is het versierd. En gisterenavond nadat we uit eten waren geweest wilde ik toch de kerstboom bekijken op de rink van Rockefeller Center. Die had ik nog niet gezien in het donker. Tegenover Rockefeller Center zit Saks fifth avenue, 1 van de beroemdste warenhuizen van New York. Op het moment dat wij er voorbij liepen begon daar een prachtige lichtshow op de gevel. Ja, als je van de kerstsfeer houd, dan is New York in december bezoeken echt een aanrader. Wel warm aankleden, want het kan heel koud zijn....

Foto's en een video van de lichtshow is toegevoegd.

1. Mien:
    9 december 2018
    Leuke sint hebben jullie gehad, op naar kerst. Fijne dagen alvast
  2. Ton Schrauwen:
    11 december 2018
    Leuk verhaal en foto's !!
  3. Ina en John:
    12 december 2018
    Wat een mooie verlichting, daar hebben ze wel wat voor over in NY, Super.
    Leuk idee Sinterklaasfeestje. Ik zal nog een letter voor je bewaren als je in Nederland bent !