Een stukje rust in een chaotische stad

31 juli 2018 - New York City, Verenigde Staten

Na een week van bewolking en regenbuien en een zeer hoge luchtvochtigheidsgraad, is  vandaag eindelijk weer het zonnetje tussen de bewolking door te zien en is het gelukkig ook niet meer zo vochtig. Zoals ik dan vaker doe, ga ik even beneden aan de zijkant van het gebouw zitten om van het mooie weer te genieten. Zoals wel vaker staat daar een gele taxi geparkeerd. En, dat gebeurt niet dagelijks, naast zijn taxi zit, op de stoep, de taxichauffeur te bidden naar het oosten (Ik hoefde niet eens te denken: Zit hij wel goed? Want hij zat met zijn gezicht naar de East River gericht, dus dat kan niet missen.) De man had zich blijkbaar, zoals het Islamitische geloof het voorschrijft, gewassen want er stond een fles water in een van zijn schoenen naast hem, Hij zat daar op een langwerpig stuk karton zijn gebed te doen en trok zich van niemand iets aan. Ik vond dat zo'n mooi gezicht! Ook al ben ik totaal niet gelovig, dit vond ik zo mooi, dat die man dit deed in een zeer chaotische/gekke stad, waar alles zo waanzinnig oppervlakkig is en waar alles geld uitstraalt (in een gedeelte van Manhattan dan, daarbuiten niet). Het tafereel straalde rust uit. Nadat hij klaar was, haalde hij de fles water uit zijn schoen, trok beide schoenen aan, vouwde zijn kartonnetje op en legde dit in de kofferbak en reed weer weg. Geweldig!

1. Diana:
    1 augustus 2018
    Ja snap dat dit op een bepaalde manier indrukwekkend is. In wat voor een hele andere wereld zit je nu toch he ?
  2. Ina en John:
    1 augustus 2018
    Dat is inderdaad indrukwekkend, gewoon doen wat je moet doen, waar je dan ook bent !
  3. Mien:
    1 augustus 2018
    Die man trekt zich niks aan van de hectiek en drukte in deze wereld, goed dat er deze mensen zijn.
  4. Ton Schrauwen:
    1 augustus 2018
    Thnx voor dit bijzondere verhaal