Williamsburg en Domino Park in Brooklyn

28 oktober 2018 - New York City, Verenigde Staten

Vorige week, toen we met 6 stellen zijn gaan schieten, vroeg 1 van de dames of ik zin had om binnenkort mee te gaan naar Williamsburg Brooklyn. Ik was er al eens een keer eerder geweest maar ik had er wel oren naar. Kon ik langs deze weg eens andere mensen leren kennen. Afgesproken met de Duitse Ilona om te vertrekken vanaf 34ste straat met de veerboot naar de overkant. Want het ligt allemaal niet zo ver van elkaar af. (Ik kan het zien liggen vanuit ons appartement) Voor 2 dollar 75 (zelfde prijs als de metro) wordt je naar de overkant gebracht. Bij de veerboot wachtte een vrouw uit Griekenland ons op en aan de overkant in Queens stapte nog een Roemeense op (Tot mijn schande moet ik bekennen dat hun namen me even zijn ontschoten, wat erg..). We zijn toen verder gevaren naar Brooklyn en hebben daar als eerste Domino Park bezocht. Daar was ik nog niet geweest. Dit park is het voormalige terrein van een suikerfabriek wat is omgetoverd tot een mooi park met ruimte voor kinderen om te spelen, te zitten of liggen (er staan ligstoelen) in de zon, hard te lopen en er is zelfs plaats waar eten wordt verkocht inclusief een terras. Een aantal mensen die betrokken zijn geweest bij de Highline hebben hier ook aan meegewerkt. Eromheen zijn nog hele mooie industriele panden die verbouwd worden tot appartementen.

Daarna zijn we doorgelopen naar Bedford Avenue, waar we heerlijk hebben geluncht bij een Chinees restaurant. Niet zo eentje die we in Nederland kennen maar een hippe variant hiervan waar er verse dumplings worden gemaakt waar je bijstaat en de "keuken" in de zaak zelf is. Ik heb er een heerlijk wonton soep op, een grote en ik hoefde maar 6 dollar af te rekenen en dat was inclusief een beker thee! Koopje toch? Het toilet was trouwens ook zeer grappig. (En nodig na een grote soep en een bak thee) Niet iets wat je verwacht in een Chinees restaurant. Zie foto. Williamsburg ondergaat trouwens een enorme transformatie, het is een hippe buurt met heel veel kleine gallerietjes, restaurantjes en (vintage) winkeltjes. (Ik vind het veel leuker dan Lower Manhattan.) En ze hebben er een koffietent waar je uit wel meer dan honderd soorten taart kan kiezen. En ja hoor, hier vergeet ik dan weer een foto van te nemen. De grotere winkelketens hebben inmiddels Williamsburg ook ontdekt, maar zij mogen hier geen winkels beginnen die niet passen in het straatbeeld. Wat hier ook zo leuk is: Op straat worden er allemaal tweedehands spulletjes verkocht. Williamsburg is zeker de moeite waard om naar toe te gaan. Ik ga er zeker nog een keertje terug naartoe. Het is overigens niet zo dat het daar per definitie goedkoper is dan Manhattan. Want in de leuke speciale winkeltjes weten ze de prijzen ook wel, ook voor vintage/tweedehands.

1. Mien:
    29 oktober 2018
    Zooo benieuwd naar de vintage winkeltjes😜
  2. Mia:
    29 oktober 2018
    Klinkt leuk, we zetten het op de pre-planning
  3. Riekie:
    Superleuk NY kringloop👍🏻😃
  4. Diana:
    30 oktober 2018
    Zo leuk om te zien die typische foto's :)
  5. Ina en John:
    30 oktober 2018
    Weer mooie foto's Ingrid ! Ik zie wel dat Halloween erg leeft in Amerika !
    In Middelburg trouwens ook steeds meer !
    Leuk uitstapje met internationaal gezelschap.