De Yankees

25 mei 2018 - New York City, Verenigde Staten

Will ziet graag een honkbal wedstrijd als we in het buitenland zijn waar dit als belangrijke sport wordt gezien. Zo zijn we in Cuba naar een wedstrijd geweest en in San Diego. En nu we in New York zijn, mag een bezoekje aan de New York Yankees niet ontbreken. . Dus togen we vrijdag 25-5 naar de Bronx om een ontmoeting bij te wonen tussen de Yankees en de Los Angeles Angels in Yankee Stadium. Nou moet ik zeggen, ik vind het leuk om de sfeer te proeven tijdens een wedstrijd,  maar de sport zelf is voor mij te passief (Sorry honkbal liefhebbers) maar ik begrijp er dan ook niet veel van. Ik vindt het pas interessant worden als iedereen in juigen uitbarst (al dan niet voor de thuisploeg), want dan gebeurt er iets op het veld. En aan juigen/klappen ontbreekt het niet in Yankee Stadium, er wordt meer gejuichd in de eerste 10 minuten dan in de wedstrijden van Cuba en San Diego bij elkaar. Maar eigenlijk ben ik meer bezig wat er allemaal in het publiek gebeurt. Er worden grote plastic bekers bier gedronken, popcorn/chips/hamburgers gegeten maar die emmers (!!) friet.  Ja, emmers,  met vette in ketjup verzadigde friet die door families gedeeld worden of door iemand alleen naar binnen wordt gewerkt. Hier worden hart en vaatziekten en diabetes gekweekt. Ook zie ik mensen om me heen veel met elkaar praten en amper oog voor de wedstrijd hebben, het is vooral een sociaal gebeuren heb ik het idee. De sport komt op de tweede plaats. Ik zeg dit maar niet hardop tegen de"  die hard" fans die er toch lijken te zijn want als de Yankees doen wat ze moeten doen, barst het stadion uit zijn voegen. En als er dan toch saaie momenten zijn, dan kan je meedoen aan een quiz en prijzen winnen, of je wordt uitgedaagd om heel veel lawaai te maken en dat alles zie je terug op grote schermen die er hangen. Heel Amerikaans maar dat is zo grappig om mee te maken. We hebben de wedstrijd voortijdig verlaten om te voorkomen dat het een vreselijke chaos is bij het metrostation maar niet zonder nog een rondje door het "foodcourd" te lopen om te kijken hoe al die vette snacks gemaakt, verkocht en verorbert worden onder de onaangename geur van heel veel vet.

Enkele foto's en video's zijn geplaatst

1. Diana:
    27 mei 2018
    Wat een super gave fofo's weer. Dit is weer een ervaring erbij die jullie nooit meer gaan vergeten :)
  2. Nelly:
    27 mei 2018
    hier zou een dietistë goed van pas komen, maar super om mee te maken.
  3. Jolanda Basstein:
    27 mei 2018
    Weer een leuke blog om te lezen, Wij genieten mee van alle indrukken & ervaringen !!!!
    Groetjes & liefs xxxx
  4. Ina en John:
    27 mei 2018
    Hoi Ingrid en Will,( leuke foto met delta erop)
    Jullie genieten wel, zeker als er zoveel te bekijken is en je krijgt de kans om idd zo'n wedstrijd te bezoeken.
    Al snap je er niets van (Ingrid) dan is mensen kijken heel erg leuk!!
    groetjes uit een regenachtig Middelburg
  5. Ton Schrauwen:
    28 mei 2018
    Hoeveul burgers hedde al op ??? :-)
  6. Mien:
    28 mei 2018
    Een emmer friet, tmot nie gekker worre...... maar wel lekker vet🤣