Het weer

28 juli 2018 - New York City, Verenigde Staten

Afgelopen week was het weer zeer wisselvallig. Warm, een zeer hoge luchtvochtigheidsgraad, regen, zon, wolken. Afgelopen maandag heeft het de hele dag geregend, wat doe je dan? Nadat ik het appartement heb schoongemaakt ben ik met mijn cursus verder gegaan. Dit kostte me een zeer pijnlijke rechter arm omdat ik alles op de pc moet doen. Foto's op internet zoeken en in documenten plakken, een plattegrond maken van onze huiskamer maar eerst uitvogelen hoe het programma werkt. Voordat je het weet is de dag weer voorbij. Ook dinsdag veel aan de cursus gewerkt.( Die loopt trouwens voorspoedig met achten, negens en tienen). Ik heb nu een pauze ingelast om mijn arm wat rust te geven en omdat de docent met vakantie is wordt er komende maand toch geen huiswerk nagekeken. Vrijdag was Will vrij en hebben we, geshopt voor Will. Het weerbericht was zeer slecht voor eind van de middag en we kregen zelfs een noodwaarschuwing op onze telefoon met de mededeling dat er een stortvloed zou komen. En aangezien we naar Lincoln Center zouden gaan voor een klassiek concert, besloten we op tijd een taxi te nemen. Het weer viel in Manhattan echter mee, het bleek vooral slecht op Staten Island waar mensen zonder stroom kwamen te zitten en, natuurlijk, van alles onder water is gelopen. Het concert vond ik aardig,  Will is meer een fan van Handel en Bach. Na het concert wilden we nog een drankje doen in de foyer maar die was dicht helaas. En omdat het buiten wel flink regende, en we geen paraplu bij hadden, zijn we maar met de taxi terug naar huis gegaan en hebben  een filmpje gekeken.  Niet echt een enerverende week maar, heb ik dat al eerder gezegd?, als je hier woont heb je geen haast om van alles te bekijken.

O ja, tussendoor nog een reisje geboekt. Een weekje naar de Dominicaanse Republiek.  Op 8 augustus vertrekken we..

1. Mien:
    28 juli 2018
    Oh zoals ik lees gaat het zijn gangetje,hier ook erg warm maar waarschijnlijk heb je dat al lang gehoord.een weekje Dominicaanse republiek niet echt verkeerd toch?Bij dat gewone gangetje even een vacantie geboekt, gewoon aan toe zeker😜🤣
  2. Ina en John:
    29 juli 2018
    Ja en als het dan regent, wat moet je dan......
    Een reisje boeken !! Geniet ervan, we lezen de verhalen wel.
    Beterschap met je arm!!
  3. Mariette:
    29 juli 2018
    Geniet van jullie vakantie ! Beterschap met je arm ! Grx
  4. Anny:
    31 juli 2018
    Leuk de Dominicaanse Republiek waar . Wij zijn in Punta cana geweest mooie witte stranden