4th of July (Independence Day)

5 juli 2018 - New York City, Verenigde Staten

Gisteren was het 4 juli, Independence Day. De staat New York sloot zich aan bij de Declaration op 9 juli 1776. De verklaring hield de onafhankelijkheid van de Britse monarchie in.  Op 4 juli vieren de Amerikanen Onafhankelijkheidsdag (Independence Day). Dit is de belangrijkste nationale feestdag van de Verenigde Staten. Veel Amerikanen zijn vrij. Zo ook Will, want de Verenigde Naties zijn die dag ook gesloten. Het hoogtepunt van die dag is het vuurwerk. Met de jaarwisseling van 2005/2006 waren wij in Washington en gingen we ervan uit dat er dan ook vuurwerk zou zijn, maar dat is niet het geval. Nee, op 4 juli, dan is het te doen. En laten wij toch enorm geluk hebben dat de potons van waar het vuurwerk werd afgestoken, 5 straten van ons vandaan liggen, dus we hebben alles vanuit het raam van ons appartement kunnen bekijken. En ook gehoord en het kruit geroken want de ramen kunnen een stukje open. We hadden "The total experience". En om 21.25 uur was het zover. Wat een bijzondere gebeurtenis om dit mee te maken. Het vuurwerk was fantastisch. En op straat overal mensen (en ontzettend veel politie, ook op het water). En wij konden, samen met Patricia en Peter die hier kwamen eten en kijken, alles bekijken vanuit ons raam. De "show"duurde 25 minuten en we hebben ervan genoten. Ik heb een aantal filmpjes geplaatst en ook wat foto's

1. Jolanda Basstein:
    5 juli 2018
    Over vuurwerk gesproken....
    "What a view" op dat schitterende spektakel👌
  2. Ina en John:
    7 juli 2018
    Prachtige beelden van het vuurwerk !