De paraplu in New York

17 mei 2018 - New York City, Verenigde Staten

Als het nog maar dreigt te regenen steken sommigen hun paraplu al op. Als er een paar spettertjes vallen, steekt iedereen zijn paraplu op, als Nederlandse denk ik dan: Je haar gaat er nog niet eens van krullen, waarom die paraplu?  Als je denkt: Nou ja, dat zijn mensen die met hun pas gestylde coupe fatsoenlijk op hun werk willen verschijnen,  nou echt niet. Je ziet kale mannen, vrouwen met een paardenstaart,  mensen die niks aan hun haar hebben gedaan (althans,  zo lijkt het) allemaal met die paraplu omhoog in deze drukke stad. En daar komt de uitdaging om de hoek kijken. Zie maar eens, tussen al die omhoog gestoken paraplu's alle twee je ogen te behouden als je zelf geen paraplu hebt, er is een enkeling die rekening houd met zijn medemens maar de meesten kijken op hun telefoon  of lopen met een ander te kletsen en lopen dan bijna tegen je aan met die paraplu en dus moet je "duiken".  Moeilijk voor te stellen?  Ooit de actiefilm The Matrix gezien? In een gevecht tussen Neo (Keanu Reeves) en 1 van de agenten vindt er een schiet gevecht plaats tussen die twee. Beiden weten de kogels te ontwijken op een zodanig lenige manier dat als een normaal mens dat zou moeten doen, hij een dwarslaesie krijgt en voor de rest van zijn leven aan een rolstoel gekluisterd zit. Zoek de scène maar eens op op You Tube (The Matrix Neo dodging bullets). Zo heb ik me vanmorgen gevoeld tussen al die mensen met die paraplu's, ik hoefde nog net geen koprol te maken en gelukkig heb ik alle twee mijn ogen nog. Misschien toch overwegen om als een "echte" New Yorker ook gezellig mee te doen met de paraplu gekte als het dreigt te regenen.

1. Elke:
    17 mei 2018
    Had je de rode pil of de blauwe pil op??😆☔💊
  2. Jolanda Basstein:
    17 mei 2018
    😂😂😂😂😂 en weer zie ik het zo voor me, de scène van The Matrix in mijn achterhoofd, dat beloofd nog veel avonturen daar in NY....echt meegenieten voor je blog-lezers hoor !!!
    Liefs xxxx
  3. Diana:
    18 mei 2018
    hahahahaha ik zie het al echt voor me, jij duikend tussen de mensen door joggend :)
  4. Miranda van Dijk:
    18 mei 2018
    Hahaha je wordt er wel super lening van
  5. Mien:
    18 mei 2018
    Weet je de rede waarom een kale man een plu opzet als er wat druppels vallen?Ik denk dat dat ook een mooi verhaal is🤣🤣
  6. Lianne:
    20 mei 2018
    Grappig! Denk inderdaad dat je maar met een plu moet gaan lopen om je ogen te behouden!
  7. Christy:
    20 mei 2018
    Rare jongens, die New Yorkers. Ik vind jou stoer hoor, dat je gewoon zonder paraplu de stortregens en donderbuien trotseert zonder paraplu. En dat je er dan niks om geeft dat je haar op half zeven zit en zo plat als een pannenkoek, vereist moed. Daarin toon je je de ware Hollander! Erg leuk om je belevenissen van je dagelijks leven zo mee te krijgen. Ga zo door!