Noodweer

16 mei 2018 - New York City, Verenigde Staten

We hadden het 's morgens al op het nieuws gezien, dinsdag zou het heel benauwd worden en aan het eind van de middag storm/regen en onweer met zelfs kans op tornado's.  De nieuwslezer vertelde dat hij zich dan opsluit in de badkamer en in het bad gaat zitten en dan wachten tot het voorbij is. Ik kon me er niks bij voorstellen,  tornado's?  Niet in NY toch? Nou ja, we zullen zien. Terwijl Will aan het werk was, ben ik naar Bryant park gegaan om te genieten van het mooie weer.  Rond 16.00 uur terug naar huis gegaan en toen waren er hier en daar wat wolkjes aan de lucht. Binnen no time werd het echt hartstikke donker,  je kon de wolken binnen zien komen (zie ook de foto's die ik heb geplaatst), maar wat het meest bizar was, opeens ging er lang ons appartement een windvlaag, die voelde je echt, en maakte een vreemd geluid. Je zag het ook! Of dat nou regen was, het leek er niet op, ik kan het niet uitleggen. Het was ook zo weer weg. Dit was zo anders dan ik ooit had meegemaakt, drie jaar geleden hadden we ook in Nevada een onheilspellende lucht gezien waar veel regen uitkwam maar toen zaten we in de auto en dit voelde toch anders. Ik denk: Zo dadelijk vliegen de ramen eruit! Maar rationeel gezien realiseerde ik me dat dit gebouw hier al staat sinds de jaren 80 en dus al van alles heeft doorstaan. Al met al viel het mee met de regen en er waren al helemaal geen tornado's te zien maar het heeft wel mooie plaatjes opgeleverd (zie de foto's)

1. Marieke:
    16 mei 2018
    Bijzondere gewaarwording lijkt mij Ingrid! Spannend. Leuk om je te avonturen mee te beleven op afstand.
  2. Nelly:
    16 mei 2018
    Zo maak je wat mee zelfs in N.Y.en mooie foto 's van gemaakt .

(Ton heeft vandaag een brief op de post gedaan . )
  3. Ingrid v Schaik:
    16 mei 2018
    Dank je wel, ben benieuwd hoelang de post erover doet
  4. Miranda van Dijk:
    16 mei 2018
    Ziet er eng uit,die eerste foto
  5. Jolanda Basstein:
    16 mei 2018
    Alleen het lezen hierover geeft mij al een greep onheilspellend gevoel brrrr, ik denk ook dat je dat zelf moet ervaren wil je weten hoe het werkelijk is.
    Idd weer hele mooie plaatjes.....en steeds als ik bericht ontvang dat er een nieuw verhaaltje op je blog staat word ik blij !!!
    Geniet ervan & tot hoors,
    Liefs uit Breda xxxx
  6. Elke:
    16 mei 2018
    Gelukkig allemaal weer goed afgelopen!
  7. Riekie:
    17 mei 2018
    Kun je die storm niet verplaatsen naar de bomen hierachter haha
    Waren de katten ok ?
    Wel prachtige foto's
  8. Ina en John:
    17 mei 2018
    Wat een prachtige foto's en natuurlijk een bijzondere ervaring !
    Jullie zijn wel wat gewend in de loop der jaren !
    Hier lijkt het wel herfst, ook veel wind, dat is Zeeland he
    groetjes Ina en John