Na Boston

26 september 2018 - New York City, Verenigde Staten

Het vervolg na Boston was Mount Washington, een prachtig mooi natuur gebied waar in de zomer veel gewandeld wordt en in de winter kan je er skieen. Helaas werkte het weer niet mee, toen we daar aankwamen was er lichte regen, dus de hoop was gevestigd op de dag erna zodat we de berg op konden en van het mooie uitzicht konden genieten. Helaas..... het was wel droog maar er stond teveel wind. De weg was halverwege afgesloten en we konden niet verder. Er was zelfs ook veel laag hangende bewolking en het uitzicht was niet wat we gehoopt hadden. Dus zijn we op tijd richting Canada gegaan, naar Montreal om precies te zijn.

Hoe is Montreal? Dat hangt ervan af wie je dit vraagt. Will vond het leuk, ik niet zo. Misschien had het ermee te maken dat het 1 grote bouwput was. Het begon al bij de brug die we over moesten. Echt, de hele stad lag overhoop. Overal omleidingen en straten opgebroken, zelfs in het historisch centrum. Misschien dat de stad mij daarom niet aansprak. We zijn nog naar de tentoonstelling geweest van de World Press Photo, dit was zeer interessant. Ook zijn we Mount Royal nog op geweest (het is meer een heuvel maar goed, je moet wel klimmen), daar heb je een mooi uitzicht over de stad. En gelukkig waren we er in het weekend want rondom ons appartement was men bezig om weer nieuwe appartementen te bouwen. Nu geen last gehad van de bouw herrie. Na een tip van een collega van Will hebben we geluncht bij Schwartz's. Dit schijnt een begrip te zijn in Montreal. Dat bleek ook wel te zijn want er staat daar altijd een rij mensen buiten die daar een heerlijk broodje willen eten. Ik had er zeer hoge verwachtingen van maar was wel een beetje huiverig omdat dezelfde collega zelf helemaal weg is van Montreal en ik niet. Maar het broodje vlees was ontzettend lekker, en we konden vergelijken want de dag ervoor hadden we een zelfde broodje bij een andere zaak gegeten en dat was lang niet zo lekker. Dus mochten jullie ook nog eens naar Montreal gaan, neem zeker een broodje van Schwartz's. En laat je niet afschrikken door de lange rij die buiten staat, het is zeker de moeite waard. Foto's toegevoegd.