Einde General Assembly

28 september 2018 - New York City, Verenigde Staten

Zo, de jaarlijkse General Assembly van de Verenigde Naties zit er weer op. Na 5 dagen van extreme veiligheidsmaatregelen, afzettingen van straten, aandacht vragen voor vrede en veiligheid in de wereld door protesterenden etc, wordt Midtown Manhattan weer opgeruimd. De chaos is voorbij. Will heeft nog, samen met Nederlandse collega's van "de missie" geluncht met onze minister van defensie (wat blijkbaar ook wel gezellig was, een hele gewone vrouw). We hebben Patricia van diezelfde missie 2 nachten te logeren gehad omdat ze lange dagen moest maken met de minister en ze dan na een treinreis van een uur pas laat thuis zou zijn, en de grappigste afsluiter die ik heb gehoord was van een Amerikaans/Canadese collega van Will bij de VN die een "meet and greet" met de grote baas had gisteren (Donald Trump). (Wat we persoonlijk aan jullie gaan vertellen als we jullie spreken want: Je weet nooit wie er meekijkt, hahaha)

Ik heb nog een fotootje geplaatst van wat mensen uit Azie, die 5 dagen lang naast ons appartement (aangewezen plaats voor protesten die, volgens hen, aandacht nodig hebben van de VN) op een geel kleedje met hun gele regenpakken aan, een stil protest hielden voor een zaak die na aan hun hart ligt. Ze hebben hitte en regen getrotseerd van 9.30 uut tot 18.30 uur. Respect voor die mensen. (En ze hebben geen herrie gemaakt zoals alle anderen waardoor ik de muziek binnen maar wat harder heb gezet)

1. Nelly:
    29 september 2018
    Nou dat heb je ook weer gehad en kan je weer gewoon boodschappen doen zonder al die toe standen ( knap van die mensen dat ze daar zo de hele dag daar zitten)
  2. Mia:
    1 oktober 2018
    Ik kan niet wachten tot we er zijn, die grappigste afsluiter moet doorgegeven worden, haha.