Gay Pride 2018

27 juni 2018 - New York City, Verenigde Staten

Afgelopen zondag was het Gay Pride in Manhattan. Omdat we overal op loopafstand vandaan zitten, hadden we zoiets van: We zijn er nog nooit geweest in Amsterdam, dus gaan we even kijken in New York. We gingen er met hoge verwachtingen naartoe omdat we op tv altijd hebben gezien dat het in Amsterdam echt een feestje is. We zijn op het eindpunt gaan staan omdat dat het meest praktisch was qua afstand van ons appartement. (ook omdat Will nog een afspraak met iemand had). We hoefden niet zo heel lang te wachten tot er overal gejuich klonk. Helaas stonden we niet helemaal vooraan maar dat hadden we ook niet verwacht, want echt vroeg waren we niet. Nu moet ik even vermelden dat het niet onze eerste parade was in New York, een aantal weken geleden zijn we naar  de National Puerto Rican Day Parade geweest. We hadden daar veel muziek en gezelligheid verwacht. Dit viel enorm tegen, er was weinig muziek en er werd veel geprotesteerd tegen het feit dat Amerika (lees: Trump) weinig doet om Puerto Rico erbovenop te helpen na Orkaan Maria in 2017 die het halve eiland in puin heeft gelegd.(Ik leg even uit dat Puerto Rico tot Amerika behoort, misschien weet niet iedereen dat) Ook liepen er daar latino's mee die zichzelf kandidaat stelden in de politiek of sympathisanten die opriepen om hierop te stemmen. Dus... we hoopten toch wel op een feestje bij de Gay Pride. Niets van dat alles, er werd vooral met spandoeken gelopen door de Gay zelf of door sympathisanten, en er was zeer weinig muziek. Het was ook lang niet zo extreem als in Amsterdam (wat we tenminste op tv zagen), wat eigenlijk stiekem wel leuk voor de foto's was geweest. We zijn nu een illusie armer, die Amerikanen moeten maar eens in Amsterdam gaan kijken. Daar weten ze er wel een feestje van te maken. En ik heb weer een bekendheid gemist: Billie Jean King kwam voorbij ons, (Ik hoor sommigen denken: Wie? Billy Jean was toch een liedje van Michael Jackson?) zij is een bekende tennisster uit de jaren 60 en 70 en nu een voorvechtster voor gelijk rechten voor mannen en vrouwen. Ik heb een foto van een stukje van haar rug, niet eens de moeite waard om te laten zien. Een paar foto's en filmpjes zijn geplaatst

1. Nelly:
    28 juni 2018
    Wel leuk al die indrukken.Dus ze kunnen van ons nog wat leren wat feest vieren is.
  2. Elke:
    28 juni 2018
    Wat een tegenvaller zeg. Ik had wel wat sappige foto's en verhalen verwacht... 😆
  3. Christy:
    30 juni 2018
    Wij zijn net terug van vakantie en ik heb al je verhalen vanaf 18 juni er in 1x doorgejast. Je schrijft erg leuk en je bent een goede observator, Ingrid. Heel leuk om zo New York eo wat beter te leren kennen. Grappig dat sommige dingen die je schrijft, ons precies zo opvielen. Het 'hello, how are you", waarbij je niet geacht wordt daadwerkelijk antwoord te geven, het belachelijke plasticbeleid, de indrukwekkende burgeroorlogverhalen. Daar zijn de Amerikanen heel goed in, hun geschiedenis zeer beeldend weer te geven. Alle musea die we daar bezochten werden voor ons, vooral ook dankzij enthousiste gidsen, echt een belevenis. Enfin, weer genoten van je verhalen en keep on writing, zou ik zeggen. Wens Will succes met zn marathontrainingen (niet geblesseerd raken). Door dit alles zou je bijna vergeten dat er ook nog gewerkt moet worden door Will. Maar ja, er moet er toch 1 voor zorgen dat jij in alle rust je aan je stylingcursus kan wijden, toch😉?
  4. Ina en John:
    1 juli 2018
    Weer een nieuwe indruk, je kan dus die Gay Pride beter maar in Amsterdam bezoeken, als je het leuk vind.
    Radio City Music Hall, daar was ik heel lang geleden (1983) wat ik er gezien heb weet ik niet meer, jammer genoeg.
  5. Jolanda Basstein:
    5 juli 2018
    Zo zie je maar....wij nuchtere Nederlanders weten wat feesten is😉