Hudson Yards en sneeuw in de lente.

25 maart 2019 - New York City, Verenigde Staten

15 maart is er een nieuwe buurt geopend op Manhattan, genaamd Hudson Yards. Dit moesten we natuurlijk even bekijken want het lokale nieuws was er vol van. We hadden al wel "The Vessel" gezien (een interactief kunstwerkje van gebronsd staal en beton ter waarde van 150 miljoen dollar) toen we over The Highline liepen, maar we hadden ons niet verdiept in wat dat nu precies was. "The Vessel" (een officiele naam moet er nog voor gekozen worden en het publiek mag meedenken hierover) is een kunstwerk met trappen en 7 verdiepingen waarover je kan lopen en van alle kanten een mooi uitzicht over Manhattan hebt. Je moet twee weken van tevoren kaartjes reserveren maar het blijkt gratis te zijn dus als je geen geld uit wilt geven aan bijvoorbeeld het Empire State Building , dan kan dit een alternatief zijn, maar het is wel minder hoog. (Foto's toegevoegd) In de buurt is ook een groot winkelcentrum geopend met restaurants en winkels (designer winkels maar ook meer betaalbare winkels zoals Banana Republic) die je ook elders in de stad ziet dus wat dat betreft niks nieuws onder de zon. Uiteraard een foodcourt met bijzondere (lees: Dure) restaurants en de standaard eettentjes die goed betaalbaar zijn. Binnenkort wordt er nog een uitkijkpunt geopend (datum was vorige week nog niet bekend), dit schijnt ook erg bijzonder te zijn, we zullen zien. Er zijn appartementen te koop (ook niet voor de gewone werkslaven onder ons alhoewel er wordt geadverteerd dat er ook " betaalbare" appartementen te koop zijn) Volgens het lokale nieuws zijn er een aantal beroemdheden die daar een stulpje hebben gekocht maar helaas geen beroemdheid gezien die middag. Dit blijkt het eerste gedeelte te zijn wat nu klaar is ,maar er komt nog veel meer blijkbaar, o.a. een school, kantoren een hotel en cultureel centrum. ****************************************************************************

We zijn ook nog een weekendje gaan skien in Vermont. En dan is het officieel lente, wordt het wat zachter qua temperatuur, en dan zoek je de winter en de sneeuw op. Afgelopen winter was trouwens uitzonderlijk zacht hoorden we van mensen in New York, want we hebben eigenlijk maar een paar dagen extreme kou gehad en weinig sneeuw. Maar goed, we hadden met achten afgesproken om naar Vermont te rijden. Vrijdagmiddag heen en zondagmiddag weer terug. En dat is ook de reden dat ik ben meegegaan want ik ski al jaren niet meer maar als je dan maar zo kort gaat, dan vermaak ik me wel dacht ik zo. En dat was ook zo, laptop mee, en ik me weer aan het voorbereiden om op mijn werk bevoegd en bekwaam te blijven. Kon ik toch mooi even wat theorie maken. En omdat Patricia ook niet zo'n fanatieke ski ster is, is zij me gezelschap komen houden zaterdagmiddag. Helaas kregen we een telefoontje dat zaterdag aan het eind van de middag haar man was gevallen en zijn schouder uit de kom was, waardoor we ook nog wat tijd in een medisch centrum hebben doorgebracht.  Die kon dus ook niet meer op de latten. Maar al met al was het erg gezellig met elkaar. Nu weer back in "The City", laat de lente dan nu maar echt komen zou ik zeggen..

1. Nelly:
    25 maart 2019
    wat een apart gebouw maar wel mooi
  2. Ton Schrauwen:
    26 maart 2019
    Een heel bijzonder gebouw. Leuke foto's weer 👍
  3. Mia:
    27 maart 2019
    De blogster wordt steeds gekker. Ik zie dat je er plezier aan had, gek bronstig gebouw en gekke bende. Hou zo vol !
  4. Ina en John:
    28 maart 2019
    ik geloof dat ik er iets van gelezen heb in de media, kunstig gebouw