Overnachting en dagje shoppen in White Plains.

28 januari 2019 - New York City, Verenigde Staten

Voor het eerst sinds bijna vijf jaar zag Will weer een kans om te gaan skien. Vrijdagmiddag was het vertrek met nog drie mannen, dus ik dacht: Ik neem contact op met Patricia en vraag of ze zin heeft om iets te gaan doen nu Peter ook mee is. Afgesproken met haar dat ik zaterdag, eind van de middag met de trein naar White Plains zou gaan, dit ligt zo'n 35 km buiten Manhattan en is ongeveer 45 minuten met de trein. Nadat ze mij op had gehaald, zijn we de stad ingegaan en hebben daar geborreld en wat gegeten.  Het was lekker om even buiten het drukke Manhattan te zijn. We hadden afgesproken om zondag te shoppen want Patricia is uitgenodigd om 31 januari de verjaardag van Prinses Beatrix te komen vieren. Dit vraagt om wat uitleg natuurlijk want je wordt hier niet zomaar voor uitgenodigd. Voordat Patricia bij de permanente missie in New York kwam werken heeft zij zes jaar als een soort van personal assistent voor het Koninklijk huis gewerkt. Als militair (in haar geval bij de luchtmacht) kan dat dus. Vandaar deze uitnodiging. Dat is toch wel heel bijzonder en daar moest een nieuwe outfit voor komen. Gelukkig bleek het kledingvoorschrift informeel te zijn en hoefde ze niet in het lang. Een leuke jurk kunnen scoren en daar moesten natuurlijk ook schoenen bij, ook geslaagd. Die kan dus met een gerust hart bij Bea aankomen. Ik heb nog wel erbij gezegd dat mocht ze in de roddelbladen komen, dat ik mijn naam graag vermeld wil zien omdat ik geadviseerd heb in haar outfit keuze. Het voordeel van Amerika is dat je hier genoeg outlets hebt en daar leuke koopjes kan scoren. Ook buiten de outlets zijn er regelmatig leuke kortingen waardoor je hier veel goedkoper kleding, schoenen en accessoires kan kopen. Na een hele dag shoppen zijn we naar een nagelsalon gegaan, ik had erg last van mijn hiel en linkervoet dus ik heb een pedicure inclusief onderbeen en voetmassage genomen. Teennagels laten lakken en daarna kreeg ik nog een schoudermassage. In de nagelsalons zijn het meestal Chinezen die daar werken en die kunnen echt goed masseren! Was heerlijk na zo'n dagje sjokken. Omdat de mannen op de terugreis Peter thuis in White Plains af kwamen zetten, kon ik met de auto mee terug naar Manhattan. Weekend is omgevlogen! Over zes dagen vertrekt Will voor anderhalve week naar Europa voor het werk, ben ik weer even alleen, op 26 februari gaan we naar New Orleans, Memphis (en doen even Graceland aan) en Nashville voor een weekje vakantie. Als we terugkomen dan is het nog zo'n week of acht voordat we weer teruggaan naar Nederland. Het gaat hard maar ik heb daar ook weer zin in, zelfs om te gaan werken.

1. Mariette:
    Zal ik even op en neer
    Komen dan Ingrid 😂😂😂
  2. Ina en John:
    28 januari 2019
    Het is te ver anders kwamen we ook even langs, maar dat willen er meer denk ik.
    Wel leuk zo'n damesweekend en dan heerlijk shoppen !
  3. Nelly:
    28 januari 2019
    Wat heerlijk zo'n weekend, geniet er er maar van, want de tijd gaat vlug.
  4. Ton Schrauwen:
    29 januari 2019
    Ik ben erg benieuwd naar je bezoek aan Graceland. Rondom is het erg commercieel geworden. Ben benieuwd naar het nieuwe museum tegenover Graceland. Maar ben nog meer benieuwd wat het met je doet als je zijn landgoed / huis gaat binnenlopen. Eén van de grootste artiesten aller tijden. Ben stiekem een beetje jaloers
  5. Mia:
    3 februari 2019
    Wat een verhaal ! Twee hippe dames op shoppingtrip, nageltjes, voetjes, niet verkeerd. En ja, ook ik stilletjes jaloers op je aanstaande Graceland tour. Geniet ervan en Make the World a better Place !