De reis met de poezen

7 mei 2018 - New York City, Verenigde Staten

Op 2 mei zijn we vertrokken naar New York met 4 koffers en twee kennels met in elk een poes. Ik vond het zo zielig om die twee klaaglijk te horen miauwen (ze zijn niks gewend wat reizen betreft, alleen af en toe een kort ritje naar de dierenarts), ik heb me letterlijk af moeten sluiten voor mijn emoties. Op Schiphol gaan ze echt super goed met de poezen om, het duurt wel lang voordat alle formulieren zijn ingevuld (die je thuis ook al heb ingevuld), maar als ze dan door kunnen naar security kan je kiezen of je ze apart in een ruimte wilt ja of nee. Wij hebben hiervoor gekozen want we zagen het al voor ons dat we twee poezen achterna moeten gaan rennen  door Schiphol als ze door de stress ontsnappen. (Ze moeten uit de kennel want deze moet onderzocht worden op drugs en explosieven). Eenmaal goedgekeurd nemen we afscheid van ze en dan maar duimen dat ze met de goede vlucht meegaan (Je zal er op JFK maar achterkomen dat de poezen naar China zijn gevlogen, je moet er toch niet aan denken dat ze in de babi pangang verdwijnen). Na een vlucht van 7 uur en 20 minuten landden we op JFK airport en ja hoor, ze zijn er. Levend en wel. Nu nog de taxi in. Obi heeft zich er ondertussen al bij neergelegd dat ze "gevangen" zit maar Noppes is een ander verhaal.  Die krabt en bijt aan haar kennel. Na een rit van bijna een uur (het is maar 30 km maar het verkeer is zeer druk) kunnen ze eindelijk bevrijd worden in het appartement.  Tot mijn verbazing ging Obi gelijk op onderzoek uit. Noppes heeft 3 dagen onder het bed gelegen en niks gegeten ( we moesten ze er af en toe onderuit halen en op de kattenbak zetten). Maar nu, na bijna 6 dagen gaat het met alle twee prima. Noppes is weer de vertrouwde knuffelkont en Obi kan haar geluk niet op met al die grote ramen vanaf de grond tot het plafond. Geweldig vind ze het. En we moeten toegeven,  we hebben ook een prachtig uitzicht....

1. Elke:
    8 mei 2018
    Zo blij dat dat stuk voorbij is voor de poekies. Gelukkig weten ze nog niet dat ze straks ook weer helemaal terug moeten. Nu eerst een jaar genieten van dat prachtige luxe optrekje. X
  2. Jolanda Basstein:
    8 mei 2018
    Hoi Lieverds, ik zie & hoor het al helemaal voor me, idd het gemiauw naar de dierenarts is mij ook altijd al teveel.
    Gelukkig dat ze zo snel al gewend zijn in hun nieuwe paleisje....Obi genietend van het prachtige uitzicht en Noppes van zijn knuffelmodus.
    Ik kijk al uit naar je volgende blog....
    Will heel veel succes met je nieuwe Job en Ingrid, enjoy NY.
    Liefs & groetjes xxxxx❤
  3. Diana:
    8 mei 2018
    hahahaha Babi pangang. Maar goed ben blij dat ze het nu naar hun zin hebben. Maakt het voor jou toch ook makkelijker. Om nou elke dag onder het bed te moeten kruipen lijkt me ook niets hahaha.
    en bye the way, ik zou ook voor het raam gaan zitten daarzo met jullie uitzicht. Geniet er maar lekker van.
  4. Mien:
    8 mei 2018
    Nou gelukkig goed gegaan met de poezen, nu heerlijk genieten EEN JAAR LANG daar in dat prachtige newyork. Dat gaat zeker lukken he met dat uitzicht. Groetjes en tot hoors.
  5. Ina en John:
    10 mei 2018
    Wat gaat de tijd dan snel, jullie zijn al weer een week daarginds !
    En gelukkig alles goed gegaan, zeker met de poezen, want dat was je grootste zorg.