Sporten in NY

9 mei 2018 - New York City, Verenigde Staten

We zijn er nu een week en elke dag wordt er gesport, want... tijd zat. Allebei. Will, die de laatste jaren bij counter ied, altijd om 6.00 uur aan zijn bureau zat (om niet in de file te staan, vertrok hij altijd rond 4.30 van huis richting Amersfoort), begint nu op z'n vroegst om 8.00 uur, want dan gaat het gebouw pas open. Tja, er als je dan om 6.00 wakker bent, dan heb je nog even. Dus gaat hij iedere morgen een half uur zwemmen (zwembad aanwezig in het gebouw van ons appartement) en een half uur roeien (niet in de East river, maar "gewoon" in de health club (ook aanwezig). Ik zwem mee als ik niet ga hardlopen. Ik ben er al wel achter dat je je sport activiteiten goed moet plannen. 's Morgens, voordat men gaat werken,  zijn er ook andere bewoners aan de zwem. Het zwembad heeft geen Olympische afmetingen, er zijn twee banen, je kan die met 4 personen delen, ik moet dus nog even uit zien te vinden wat een strategische tijd is. Wat hardlopen betreft: Je kan naar Central Park wandelen en daar hard gaan lopen, je bent er in 15 minuten. Wij lopen hard door de stad naar Central Park, en dat is geen probleem in het weekend maar door de week, niet zo'n goed idee. We zigzaggen over de Avenues en de Streets, maar als je (zoals ik vanmorgen) om 8.00 uur hard gaat lopen, dan loopt iedereen in de weg! In ieder geval op de Avenues. Iedereen gaat naar z'n werk, laat de hond uit en vanaf 8.30 worden de kinderen naar school gebracht. Even flink doorrennen is dan geen optie (ik heb nog overwogen om wat kinderen een duw te geven, maar dat doe je niet als je hier nog maar een week woont).   De strategie is voor mij: Ren over first Avenue (daar wonen we en is minder druk) en zig/zag door de Steets tot je bij 59th bent. Is trouwens ook nog leuk want de sport is om steeds door een groen stoplicht te rennen, (wat trouwens wit is maar dat is weer een ander verhaal). En dan door Central Park. Het grappige is (vind ik zelf) dat ik mijn record heb verbroken, geen idee hoe het komt maar in de polder lopen is een heel ander gevoel dan door zo'n grote stad zigzaggen.

1. Mien:
    9 mei 2018
    Wat een leuk sportief verhaal Ingrid.ik zie jouw al zigzaggend doorrennen.Enne..... over een tijdje gewoon die kinderen een duwtje geven hoor😜Das geen lopen als er van die spelende kinderen in de weg lopen😂Tot hoors.... benieuwd naar je volgende verhaal.😘
  2. Mariette:
    9 mei 2018
    Jee goed bezig Ingrid dat is wat anders dan in de polder 😊
  3. Jolanda Basstein:
    9 mei 2018
    Hoihoi, nou ik zie het allemaal zo voor me, en wat een sportiviteit weer, het is ook wel top met al die mogelijkheden binnen handbereik zeg, wat een luxe😉, raak je vast in snel tempo aan gewend !!!
    En heb je geen vervelende kids bijv. in het vliegtuig gedurende een lange vlucht dan lopen ze je in NY wel gigantisch voor je voeten dat gebroed😂😂!!!!
    Erg leuk om steeds wat mee te krijgen van jullie dagelijkse bezigheden, en Will's werktijden zijn idd aardig opgeschoven.
    Gefeliciteerd met je nieuwe record en tot snel weer, Liefs xxx !!!!
  4. Ton Schrauwen:
    10 mei 2018