US OPEN 2018

28 augustus 2018 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag is de US OPEN 2018 begonnen. Wij hadden via via gehoord dat een week van tevoren de trainingen en de kwalificatie rondes begonnen en dat je daar gratis mag gaan kijken. Daar dit in het stadsdeel Queens, New York, is en maar drie kwartier met de metro van ons, hebben we dit  twee middagen gedaan, en wat was dat weer leuk. Will was op een middag met de echtgenoot van een Nederlandse collega gegaan. Ik ben de middag erna gegaan met onze Nederlandse logees (die vandaag weer terug naar Nederland gevlogen zijn). We hebben daar een (gedeeltelijke) wedstrijd gezien van Aranxia Rus, een Nederlandse speelster. Zij zat in de kwalificatie ronde en deze heeft ze ook gewonnen. Daarna wilden we een wedstrijd bekijken van vier veteranen (waarvan ik er 1 niet kende), helaas was deze net afgelopen en waren de interviews bezig en het uitreiken van handtekeningen aan voornamelijk kinderen. Ik kon nog net wat foto's schieten van: Martina Navratilova, Lindsey Davenport en Michael Cheng. De middag erna ben ik met Will nog even gaan kijken naar de training van Novak Djokovic en een training van Maria Sharapova. Eigenlijk zou Roger Federer daarna komen, helaas was het trainingsschema omgegooid, dus zijn we naar de training van de Nederlander Robin Haasse gaan kijken. Daar werd nog een bal uit het veld geslagen, kwam voor mijn voeten terecht en Will fluisterde: Stop snel in je tas. En de entourage van de spelers maar zoeken naar die bal, maar daar spelen de poezen nu mee thuis. Tijdens deze training kwam de Nederlandse oud speler Paul Haarhuis kijken. Peter (waar we mee hadden afgesproken en dezelfde man waar Will eerder mee was)en Will zeiden tegen mij: Vraag of hij met je op de foto wilt. Maar bescheiden als ik altijd ben durfde ik dat toch niet zo. Dus Peter zegt, kom dan maak ik de foto en vraag het gelijk. Hij netjes gevraagd en Paul staat gelijk op van de tribune en zegt: Ja natuurlijk. Hij komt naast me staan, legt zijn arm op mijn rug en zegt dat hij zijn zonnebril even afzet voor de foto. Ik ook gelijk de mijne afgezet. Ik heb hem bedankt dat hij even de tijd ervoor wilde nemen en hij zegt: Graag gedaan. Super aardig was ie. Resultaat staat uiteraard bij de foto's. Met Robin Haase had ik eventueel ook nog op de foto gewild, helaas bleek die nogal "haast" te hebben na de wedstrijd. Is dus niet gelukt, maar we hebben nog wel foto's kunnen schieten tijdens zijn spel. Wat ons ook opviel dat het terrein van de US OPEN enorm groot is en het staat daar niet alleen in het teken van tennis maar ook van eten en drinken en er zijn veel sportkleding winkels. Je hoeft je dus niet te vervelen. Of we nog naar een echte wedstrijd gaan weten we nog niet. Wie weet, ik houd jullie op de hoogte.

1. Nelly:
    28 augustus 2018
    dus de poesjes hebben nu weer een mooi speeltje.En wat heerlijk om dit allemaal mee te maken geniet er van, want de tijd gaat vlug.
    Groetjes van ons allemaal
  2. Elke:
    28 augustus 2018
    Goed gedaan met die bal!!! 🎾
  3. Ton Schrauwen:
    Jij bescheiden ?? :-) :-) hahahaha. Mooi ervaringen allemaal zeg
  4. Ina en John:
    31 augustus 2018
    En nog wedstrijden gevolgd ?
    Wij kijken u naar Nadal !
    En probeer nog maar eens een "bal" te vangen als souvenir, haha